Koszyk

Twój koszyk jest pusty

Zwroty i reklamacje

Zwroty i Reklamacje

  1. Gwarancja i odpowiedzialność sprzedawcy
    Towary oferowane w sklepie objęte są gwarancją producenta lub dystrybutora.
    Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec Kupującego za wady fizyczne lub prawne towaru (rękojmia).

  2. Prawa Kupującego w przypadku wady towaru
    Jeśli sprzedany towar ma wadę, Kupujący może:

    • Złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy,
      chyba że Sprzedający niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności:

      • wymieni towar na wolny od wad albo

      • usunie wadę.

      Obniżona cena powinna być proporcjonalna do wartości towaru z wadą w stosunku do wartości towaru bez wady.
      Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeśli wada jest nieistotna.

    • Zażądać wymiany towaru na wolny od wad lub usunięcia wady.
      Sprzedający ma obowiązek spełnić to żądanie w rozsądnym czasie, bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego – zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego.

  3. Dodatkowe uprawnienia Konsumenta
    Konsument może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę sposobu usunięcia wady:

    • żądać wymiany towaru, albo

    • żądać usunięcia wady,
      chyba że wybrany sposób:

      • jest niemożliwy do wykonania, albo

      • wiązałby się z nadmiernymi kosztami w porównaniu z propozycją Sprzedawcy.

    Przy ocenie kosztów uwzględnia się:

    • wartość towaru bez wady,

    • charakter i znaczenie wady,

    • niedogodności dla Konsumenta związane z innym sposobem zaspokojenia.

  4. Procedura reklamacyjna
    Kupujący wykonujący uprawnienia z tytułu rękojmi powinien dostarczyć wadliwy towar na adres:
    F.H.U. TROK Robert Rybarczyk, ul. Fiedlera 2, 62-050 Mosina
    – zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego.

  5. Brak odpowiedzi Sprzedawcy
    Jeżeli Konsument:

    • zażąda wymiany rzeczy lub usunięcia wady, albo

    • złoży oświadczenie o obniżeniu ceny (określając jej wysokość),
      a Sprzedawca nie ustosunkuje się w ciągu 14 dni,
      uznaje się, że żądanie zostało przyjęte za uzasadnione.

  6. Termin odpowiedzialności z tytułu rękojmi
    Sprzedawca odpowiada za wady fizyczne, jeśli zostały stwierdzone w ciągu dwóch lat od wydania towaru Kupującemu.
    Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę towaru przedawnia się po roku od dnia stwierdzenia wady, z tym że:

    • w przypadku Konsumenta termin ten nie może zakończyć się przed upływem dwóch lat od wydania towaru.

  7. Odrzucenie reklamacji
    W przypadku nieuwzględnienia roszczenia z tytułu rękojmi, reklamowany towar zostanie ponownie odesłany na adres Kupującego.

Formularz zwrotu towaru dla sklepu trok.pl